Nytt
Besøkende: I dag: Online:
Arkiv
Kategorier
Abonner på nettstedet via epost

Oppgi din epost-adresse for å abonnere på dette nettstedet og motta varsler om nye innlegg via epost.

Bli med blant 168 andre abonnenter

23242526272829

Archive for september 2013

Ny valp i hus

Onsdag i forrige uke satt mammen seg på flyet til Oslo som gikk videre til Gøteborg hvor jeg skulle hente hjem vårt nye familiemedlem. Turen gikk fint helt til flyet nærmet seg Gøteborg, da begynte mamma sine nerver og komme fram. Litt mer enn spent når undertegnede landet på svensk jord, og på en flyplass hvor en overhodet ikke er kjent, prøve og finne fram. Klarte og gå litt feil der, men fant fram til slutt, og så var puslespillet og finne Yvonne og Zara.  Fant de når jeg endelig kom meg ut av ankomsthallen for utenlandsavdelingen. Lille Zara så helt nusselige bedårende ut og til og spise opp. Siden Yvonne skulle hjem og levere en valp til , fikk vi kun en god time sammen, skulle ønske det ble lenger, men pytt pytt.  Før Yvonne kjørte hjem, gikk vi ut på marka for og se om Zara ville tisse, det gjorde hun, så fikk vi også tatt litt bilder. Klokka var 11.50 når Yvonne dro fra oss, og flyet til Oslo gikk ikke før 14.55. Først en liten tur på toalettet, før jeg tenkte vi kunne like godt sjekke inn og sette oss oppe, i fred og ro. Fikk ordnet billett til lille frøken, så bar det opp i innsjekkingen, og videre langt avgårde. Heldigvis var nummeret for gaten vi skulle til, kommet opp så vi gikk bort der og satt oss. Der sov Zara en god stund og så var det bli kjent tid, mellom henne og meg, med masse kyssing og kosing. Hun sjarmerte mange der vi satt og ventet på flyet.

Mye turbulens på Widerøe flyet til Oslo, Zara likte seg ikke helt oppe i luften, jeg var ikke noe høy i hatten jeg heller, med den turbulensen, men vi kom oss heldigvis trygt ned . Så ankom vi Oslo, jisses man for en stor flyplass, og når en kun har en time på seg, da går klokka fort. Gjennom tollen, som ikke var helt enkel og finne, så innsjekkingen, hvor køen var milevis lang. Klokka gikk og flyet skulle gå 16.55,  jeg hadde ingen planer om og vente på neste fly for etter 12 timers reise, så kjenner en det.  Fra innsjekkingen og til og finne gaten, løp jeg så fort jeg kunne til qate 15, og så opp boardingen var begynt. Nei!!!!! Løp for harde livet til gate 15, der stod ikke noe Haugesund, spurte en mann om hjelp, han sa det var forandret til gate 11, helsikke også.  Enda mer løping rett fram, vi klarte oss akkurat, og når vi stod i kø for og gå ombord i flyet, var jeg så andpusten og helt ferdig, at jeg var så glad vi klarte det.

Flyturen fra Oslo og hjem, gikk bedre, Zara var litt roligere nå, og jeg fikk slappet litt av .9

Godt og komme hjem, og hilse på jentene igjen, og la de få hilse på Zara. Mannen fikk seg sitt livs sjokk, men det går bedre og bedre.

Lille Zara er et frisk lite vindpust, som skal  utforske alt, og ingenting er til hinder visst.

NKK Utstilling Orre

I dag på en lørdag stod vi opp kl. 06.00 for og gjøre oss klar til og kjøre til Orre og NKK utstilling. Ute regnet det godt, og motet for og kjøre ble ikke noe bra, med tanke på hunder som ikke er så glade for og gå i vått gress. Med mammen som sjåfør og jentene trygt bak i bil burene sine, kjørte vi avgårde, med pappen igjen hjemme, for han hadde jobbelørdag. Mammen var veldig spent på om hun ville finne veien att og fram, uten problem, bad pappen ringe med jevne mellomrom for og høre hvordan det gikk.

Ferden gikk overraskende bra, og vi var fremme 09.30, da kjørte vi på besøk til noen andre som skulle stille griffer, så der var vi på veldig koselig besøk i en campingvogn, jentene har jo vært vant med det, så det var ikke noe nytt, og slo seg til ro der inne. Klokken likket og lakk mot fremmøte, og ut i regnværet med oss, heldigvis ble det opplett når vi kom frem, så det hjalp en del. Med 6 belger og 3 bruxer i programmet, så tok jeg dagen som en trening, spesielt siden det var jeg som skulle gå med de søte små.  Forsinkelser var der, så vi var godt over tiden, før belgene endelig skulle inn, begynte med blått, så jeg tenkte , ok, godt med en tur av og til. Klart for Bella sin tur, hun går som en prinsesse og kunne ikke tro hun har gjort noe annet i sitt liv, får høre av dommeren at 8 år er ingen alder, og hun er ungdommelig. Jisses man.  Nummer 2, men skal inn igjen med champion tispa, der blir hun BIR Veteran, og for gammel for Cacib, men det visste jeg. Så klart for Bessie, litt mer jobbing med henne, dommeren kaller henne for lite nøtte, går som en prinsesse hun også. 2 røde og ck, så inn igjen for og kjempe om BIR og BIM, der blir minste prinsessa vår BIM, det tror jeg er første BIM’en hennes. Så med mammen i ringen , så er jeg strålende fornøyd med uttellingen i dag.

La jentene i bilen etterpå , så jeg kunne gå og se på de forskjellige standene, der var ikke så mye, eneste jeg fant som var av interesse var Pro Plan, som delte ut masse forprøver, så nå kan jentene kose seg. På vei hjem kjørte vi innom en stor dyrebutikk, hvor jeg var inne og kikket og kjøpte litt snop til de, siden de var så flinke i dag.

Høsten er over oss

Ja, tiden flyr av gårde. Nå skriver vi allerede september og høsten har begynt og komme med kald vind, regn og grader rundt + 10. I disse tider er det perfekt innevær for både 2 og 4 bente, Bella koser seg nå, når temperaturen er blitt mer levelig ute, mens Bessie har problemer med og følge etter Bella på turene nå.

Høsten er en rolig tid for mammen vår også, nå er lavsesongen begynt og da jobber hun lite, så da er hun heldigvis masse hjemme og kan kose med oss 2 gullklomper. I dag har mammen ryddet i bildene på dataen, slettet masse unødvendige bilder og tømt og formatert minnebrikkene slik at de er klare til høstens farger.

Dette var et lite lys glimt fra oss, så er vi straks tilbake  LOL